Tuesday, May 1, 2012

En härlig liten tripp!

Idag var första gången vi gjorde en liten tripp med skolan. Vi gick upp på berget Mount Daimonji som är ett väldigt känt berg här i kyoto eftersom det har ett stort tecken på berget som ser ut såhär " 大 " som betyder stor om jag förstått det rätt. (Annars kommer nog Peter att rätta mig snart ;) 

Det var väldigt jobbigt men ändå väldigt kul.
I vilket fall som helst var det rätt härligt att se Kyoto så långt uppifrån.

När vi väl kom upp så åt vi lite mat som vi köpt med oss och sen var det bara att börja springa neråt!
Vägen ner tycker jag var mycket jobbigare.  Plus att pga att gruppen splittrades hamnade jag och några till väldigt fel så vi fick gå väldigt långt och det var en mycket svårare väg och farligare väg eftersom det var ett stup på 50 meter eller någonting på ena sidan.

Dock lyckades vi ta oss tillbaka när vi hörde hur folk ropade på oss och då hamnade vi rätt och kom tillslut ner hela vägen oskadda.

När vi väl var nere så tog vi det väldigt lungt till bussen för att åka hem och äta på donken som ligger precis i närheten av vårat hus.  Faschinerande så kan jag säga att hamburgarna ser precis ut som på reklam i detta landet. Helt galet att dom får dom så fina!

Resten av veckan blir väl att vila ut sig inför kommande vecka med skola igen. För detta var väldigt jobbigt haha.

Här neranför har ni iaf istortsett hela dagen på bild! hoppas ni gillar det!

(btw, if someone from school sees all those pictures and are on some of the pictures, just tell me or peter than you want us to take them away)















6 comments:

  1. Jag hade förväntat mig en bild på den perfekta hamburgaren :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag lovar att jag tar kort på den nästa gång ;)

      Delete
  2. riktigt härliga bilder! :D och jag ville också se burgarn :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tackar!
      Lovar att ta kort på den nästa gång! haha

      Delete
  3. Nästa gång vi hamnar på "Lé Donk" ska vi absolut se till att ta bilder på våra burgare! ;) Ni är många som vill se, donken är lätt det mest spännande här :D

    ReplyDelete