Sunday, March 25, 2012

Miniresan till Stockholm!

Imorgon far vi till storstan!

Imorgon tidigt på morgonen sticker jag och Peter till Stockholm. Vi ska äntligen hämta våra pass som blev klara för några dagar sedan!
Vi har ganska dålig koll på Stockholm båda två så det ska bli väldigt intressant att se hur det ska gå att hitta japanska ambassaden. Vi får helt enkelt se detta som lite träning inför Kyoto där vi inte vet någonting och dessutom inte kan språket till hundra.
Kan tänkas bli lite skojiga updates om huruvida vi går vilse senare! Look forward to it!

Detta kommer med andra ord bli våran första lilla resa vi gör, så räkna med att få titta igenom lite bilder snart på helt okända Stockholm som säkerligen inte alla känner till alls! ;)

Vilken dag som helst nu bör vi dessutom få vårat boende bekräftat så vi kan visa er hur vi kommer bo under våran tid i Japan.
Om det sen är någonting ni undrar får ni gärna fråga i kommentarerna! Ju fler kommentarer ju roligare för oss vettni!




16 comments:

  1. Haha! men ni har väl gps i telefonerna ;)
    Så svårt kan det ju inte vara då ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mitt internet i telefonen med Tele2 är alldeles för dåligt :( Det funkar inte att gå in på GPSen :(
      Men det ska nog gå, peter har skrivit ut en manuell fin karta så vi får helt enkelt leta lite som på den gamla goda tiden! :D

      Delete
    2. Haha! Ni kommer se så söta ut!! Med en karta och allt!

      Delete
    3. Självklart! :D
      haha, vi tror dock inte det ska vara så svårt att hitta till ambassaden då det ska vara gångavstånd typ :D haha

      Delete
  2. Hoppas det inte är massa ligister på tåget denna gång! ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag hoppas verkligen inte det blir något sådant heller! haha
      Även om jag måste erkänna att när man väl visste vad det var så var det ganska skoj!

      Men det är bara hoppas tåget kör säkert och fint hela vägen dit iaf..hem är ju inte så noga! :D

      Delete
  3. Haha vilse i sin egen huvudstad... Kyoto updates lär bli intressant :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha teddyhetto!
      Well well, jo jag har typ aldrig varit i Stockholm! haha, senast jag var där var jag kanske 8-9 år...Så jag är inte så väluppdaterad med den staden :D

      Japp! SKa göra dig otroligt avundsjuk på allt ;)

      Delete
    2. Jag är redan otroligt avundsjuk ...

      Delete
    3. haha! Det är bra! :D mer kommer du bli!

      Delete
  4. jag kommenterar utav bara tusan!! det här ska bli intressant :D
    när åker ni till Stockholm?

    ReplyDelete
  5. Vi är i Stockholm idag! Missade jag att skriva det? :) haha
    Fan vad trötta vi är!
    Update kommer senare idag!

    ReplyDelete
  6. Ehehehe, själv gick man vilse i Norrköping för ett par år sedan och det är inte en jättestor stad direkt :P Så går ni inte vilse i Kyoto så är det något fel på er :D

    Räknar kallt med att man har boende fixat om det blir en Kyoto-resa senare det här året ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, det visar bara att man kan gå vilse överallt. Vi satte ju ett bra exempel i Zinkgruvan när vi skulle till Norrköping om inte annat. ;)

      Det ska absolut inte vara några problem det med boendet, sålänge det inte infaller under pluggtäta perioder och di och dattan så får du fortsätta räkna med det tycker jag allt.

      Delete
    2. Haha, ja just fan XD Jag förstår fortfarande inte hur ni kunde köra runt där omkring i typ 3-4 timmar :P I jut Zinkgruvan bor det knappa 400 pers så att köra vilse där är rätt skillat ;)

      Vi får kolla mer på det hela när ni fått ert schema etc :)

      Delete
    3. En väg som blev fel och sen blev ingenting rätt mer, jag hade inte ansvaret för kartan så jag sitter lite säkert i alla fall. Det var väl inte specifikt i Zinkgruvan heller men i området däromkring, sent kom vi i alla fall ;D

      Yes det kör vi på det!

      Delete