Monday, April 16, 2012

Första skoldagen + Random!

Idag var första dagen i skolan på riktigt! Eftersom vi fått så sköna tider på våra lektioner så kunde vi ta det lungt imorses och hinna förbereda oss ordentligt inför skolstarten!

Både jag och Peter börjar skolan kl 13.15 och slutar 16.45. Dock hamnade vi inte i samma klass. Men tiderna passar oss perfekt då båda är så kallade nattugglor och detta ökade möjligheten till att vara uppe lite längre och vakna lite senare!

I vilket fall som helst så verkar allt bli riktigt härligt! Trevliga klasser och härliga lärare, vad mer kan man begära?
Egentligen ingenting enligt mig iaf.

                                        
                                  Lite random bild, men här har ni vårat boende utifrån.
                                  Bilder är väl alltid nice trots att dom är lite random?




         

                                 Eftersom vi älskar Sakuraträden så kände jag att
                                 jag var tvungen att slänga in en liten extra bild på 
                                ett riktigt fint ställe i närheten av vårat boende.

Nu ska vi bara komma in i studerandet lite mer på riktigt och hoppas att det kommer gå fint för oss! Det känns redan som att Kyoto var ett riktigt bra val.

14 comments:

  1. Automaten utanför! :D har du köpt något från den än eller? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes! Jag har köpt vatten därifrån! Just i den finns ingen cola nämligen, men det finns i massor runtomkring om man bara typ går 30 meter till typ. xD

      Delete
  2. Här ska ni få två utmaningar av mig gällande era underbara videoinlägg :)
    1. Ett videoinlägg där Jens inte svär en enda gång :P
    2. Ett videoinlägg där ni pratar på japanska (fast då får ni texta vad ni säger så att jag förstår) :D

    Btw jättebra idé med att starta en blogg och hoppas ni har det bra där borta i Japan.
    Ps, Peter, glöm inte bort "Kebabu Houseu"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha! Det kan bli riktigt svåra utmaningar för mig iaf. :D
      Men vi får väl se om vi kan lyckas! :D

      Vi har det jättebra och kul att du gillar bloggen :D

      Delete
    2. Ett videoinlägg där Jens inte svär i sin svenska är inget jag kan lova men vi ska absolut se till att demonstrera lite hög kvalitétsjapanska någon gång (och givetvis texta eller översätta på smidigt vis ;)).

      "Kebabu hausu" ligger alltid med i hjärtat, glöms aldrig! Och tack för varma ord om bloggen! :D

      Delete
  3. dom skoltiderna kommer väl passa er perfekt,ni gillar ju att sova länge.så nu är det bara att rå plugga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det lär dom absolut göra! Får plugga så ögon och fingrar brinner!

      Delete
    2. Bättre blir det inte för oss, passar så sjukt utmärkt att det är galet! ^^

      Delete
  4. Vi vill se mer bilder på ER filma varandra när ni går! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, gillar du inte att ha randombilder utan oss på? :D

      Delete
    2. Vi ska se till att dra med oss själva mer i smeten, i början har vi valt att fokusera mer på själva Kyoto men snart blir det mer personligt hoppas vi allt. :)

      Delete
  5. ojdå.. alltså får i stan typ! ;)

    ReplyDelete
  6. HAHAHAHA FÅR I STAN!!! självklart!! menar jag FRÅN i stan ;)

    ReplyDelete