Monday, April 23, 2012

Provsmakning!

Nu har jag och Peter väldigt lite att blogga om för tillfället. Vi har inte hunnit vara ute och göra så mycket med tanke på att skolan har börjat osv.

Därför har vi nu gjort en liten spontanvideo av när vi äter dango för första gången!




I vilket fall som helst så lever vi iaf även om vi inte är jätteaktiva här för tillfället! Men så fort vi får möjlighet till att fixa något kul att visa!

Nästa vecka kommer vi dessutom gå på en liten Hiking trip med skolan, då kan det nog bli lite roliga bilder!
Vi hoppas det iaf!

18 comments:

  1. Jeeeens! Du ser så len och fin uuut!!!*poke*
    Feter är också lite len D:

    ReplyDelete
  2. Jens, ser jag att du faktiskt tvättat? :O
    Och din fegis, du borde ätit den gröna! :D

    Ni borde filma så fort ni ska äta något nytt och helmysko! Iaf till mig :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, jag har faktiskt tvättat ja! :D
      jag åt ju en precis innan han kom ner! dom smakar skit!

      Vi kommer antagligen filma lite saker när vi äter och lägga upp lite då och då ja! :D

      Delete
  3. Jahaaaa. Den smakar som marsipan utan smaken av marsipan. Nu förstår jag.

    ReplyDelete
  4. Ser ut som när du åt grönsaker i Sverige .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grönsaker är nog faktiskt godare! haha

      Delete
  5. Känns som jag tittar på någe barnprogram me mycke svordommar... (Y) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är precis vad vi försöker göra, vi hoppas någon schysst agent ser våra videos och ser våran potential... tills dess fortsätter vi producera det här åt er! ;)

      Delete
  6. haha schysst kreativt med en provsmakningsfilm! men inte så vågad provsmakning ändå...japan måste väl ha mer spännande mat än små sockerbollar att erbjuda eller...? Hur som helst så ni är jävligt söta i alla fall ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nää dangos kanske inte var det häftigaste vi kunde hitta men som vi sa i videon så hade vi inget att lägga upp igår och tog väl första av minsta intresse. Mer provsmakningsfilmer kommer att komma dock av mer spännande grejer, jag tycker det är riktigt kul i alla fall! ^^

      (ännu en anledning till att det blev dangos är den här låten btw: http://www.youtube.com/watch?v=DDsTtSjnvf8)

      Delete
  7. Har ni kollat så att de där bollar inte ska tillagas på något vis? För om man googlar runt lite så verkar det vara frågan om "Hanami Dango" som ska ångkokas i ca 10 minuter.... ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag troooor inte att de här ska behöva ångkokas eller något sånt, men det finns ju typ 20 olika typer av dangos så det är inte lätt att veta vad som är vad när mycket ser likadant ut. De som görs av riktiga dango försäljare dock ska enligt precis alla vara tusen gånger godare, de man köper såhär i affär fick jag höra i efterhand skulle vara ganska hemska och tjaaa... jag håller väl med ;)

      Delete
  8. Replies
    1. Hihi, taaaack ^____^ <3 Ni är dock lite bättre som kollar på allt vi gör! :D :D

      Delete
  9. Dom verkade inte vare en jättehit dom däringa! :D Jag läste att det fanns Dangos gjorde på rismjöl och kokos, kan det varit nåt sånt? Blandat med oändligt med socker och färgämnen förstås. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mycket riktigt du, fyfan säger jag bara ;) Rismjöl och kokos kan säkert vara något, får fortsätta kika runt efter fler sorter för det finns en hel uppsjö med dem. Är lite ärrad sen senaste gången bara så jag har inte vågat prova så mycket mer ännu, men en vacker dag så! ;)

      Delete