Wednesday, April 25, 2012

Yasaka Shrine Kyoto

Nu har vi varit i Japan i drygt 2½ vecka men fortfarande inte begett oss till något häftigt historiskt ställe ännu, dags att ändra på det! Jens snappade upp ett ställe som heter Yasaka Shrine som ligger inte alls långt ifrån skolan och drog med en drös människor dit.

Vi tog över Yasaka Shrine.
Yasaka Shrine började byggas någon gång på 600-talet och ungefär där någonstans slutar min kunskap om det. Men man behöver inte veta så mycket, det räcker med att kolla på bilderna och se hur fint det är. Det kommer tydligen hållas någon form av festival i Juli i området som vi sprang omkring på, absolut något som är värt att kika tillbaks på sen när den månaden närmar sig.

It wa... what whaaaat???
Hursom, bilderna hittar ni i vanlig ordning här nedanför!





10 comments:

  1. Nice pictures and shrine! :D

    Have you two gotten used to live in Japan well?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thaaaaanks! :D

      And yes, we have gotten used to living in Japan very well by now, it almost already feels a little like home! ;)

      Delete
  2. Det va på tiden man fick se Jens i en bild, mer av detta vill vi ha!!! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, som jag nämnde i mitt senaste inlägg så är Jens inte speciellt bekväm av sig på bild utan föredrar att plåta istället, det var en av personerna vi var med (Asher hette han) som insisterade på att han ville ta en bild på oss tillsammans så då fick Jens allt ställa sig framför kameran också. ^____^

      Delete
  3. Hallå pågar! Tänkte bara nämna det att även om jag inte är en aktiv kommenterare så slukar jag varje nytt inlägg som en utsvulten svettig get, så keep it up och hare förjevvla trevligt så ses vi om drygt ett år! /Linus på Linjen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är kul att höra att du följer oss som en utsvulten svettig get! Det gillar vi! :D
      Hoppas du har det sketbra i sverige med!

      Delete
  4. fina bilder grabben o kul å se dej framför kameran för en gång skull.lite japaner fastnade på korten också,kul att se.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, visst var det lite roligt ;)
      Jag blev nämligen tvingad att vara med så jag fick bara bita ihop! haha

      Delete
  5. Fina bilder! Och sista var råmysig! Fler bilder på Jens!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Joel! :D

      Jag gillar somsagt inte vara med på bild och så, men någongång blir jag tvingad och då är jag med. xD

      Delete