Saturday, April 21, 2012

Mer video i brist på annat

Med den första skolveckan gjord så orkar vi inte skriva något häftigt utan ni får istället en film där vi visar upp den ack så ofta omfrågade dörren. Som vanligt bjuder vi på allt möjligt när kameran slås på!

Ni kanske märkt att det i regel är jag som står framför kameran och Jens bakom vilket helt enkelt beror på... att det är så vi trivs bäst! Jag ska allt få in honom framför linsen några gånger till men i regel är det nog detta mönster ni kan vara beredda på i framtiden också! ;) (och snart med en massa andra japaner på film, de är lika svåra som Jens att få med dock för de flyttar på sig såfort kameran åker fram).




20 comments:

  1. Haha, äntligen! Vilken jävla smäll! Den dörren vill jag inte ha! Äntligen får jag se och höra hur härliga dörrar ni har. Detta tackar jag ganska mycket för måste jag ändå säga! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, allt för dig Anton, det vet du! Vi var oroliga först att den inte skulle låta så mycket på film men det gjorde den minsann, jävla skitdörr.

      Delete
  2. Det ska vara riktiga dörrar! Tråkigt att det är så tunnväggat men hoppas att ni klarar er bra :). Vad gör ni än så länge på er fritid? Är det mycket surfande eller går ni mycket på stan? Hänger en del med folk och så kanske ^^.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja dörrarna är nog bra så egentligen. xD
      Det suger lite att det är så tunna väggar men man lär sig att båda anpassa sig och inte bry sig så mycket om sina grannar.

      För det mesta har vi väl egentligen varit med klasskompisarna efter skolan och hittat på någonting, annars har vi åkt hem direkt och surfat och haft oss xD

      Delete
    2. Det är precis som Jens säger, i regel har vi gjort någonting nästan varje dag så sysslolösa är vi inte. Blir lite manga, anime och spelande precis som hemma emellanåt också, allt som japanskt språktränande givetvis ;)

      Delete
  3. Satan va smått det såg ut att vara. Jag och Kajzer hade haft problem! Speciellt jag eftersom jag inte bara är lång utan bred på diverse ställen! Stor ... ja.. ja just.

    Men dörren var lite intressant, dessutom gillar jag logiken med numreringen på dörrarna :D :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är jättelitet faktiskt!
      Du skulle knappt kunna komma in varken på bredden eller höjden ehe.

      Men numreringen är rätt fin ja. Älskar att det står tex 408 och sen nästa dörr helt plötsligt 4010. bara för att dom inte ska ha en 9a :D

      Delete
    2. Stoooor! ;D Men ja, din närvaro hade blivit en smärre katastrof på vissa platser. Skolbänkarna, lägenheterna..typ allt! ;)

      Delete
  4. Skojj om jag kommer och går där (Walle).

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, ja du hade nog njutit när du fått stå på knä i duschen med för att inte slå i taket :D haha

      Delete
    2. En sån syn hade förgyllt livet i många dagar! ;)

      Delete
  5. Döden är vägg i vägg med dig Jens ;D Eller Peter! Vet inte vem ni är hos haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Döden finns ju inte! :D

      Delete
    2. Vi var utanför Jens lägenhet under den här filmen men jag bor precis ovanför i 503 så.. isåfall har vi bägge döden vägg i vägg ;) Fast jag tror mer på det Jens sa och säger att döden är en myt! ^^ (i alla fall som vår granne).

      Delete
  6. Jag älskar hur dörren börjar gå långsammare och långsammare sen kommer de en härligt övermanliga smällen ifrån "Gröna faran" aka dörren :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, det är verkligen så. Den står nästan still och sen "BAM" smäller den igen som fan. haha

      Delete
  7. Iiiih! Jag kommer åka förbi Kyoto när jag åker ner igen i december!
    Det finns en jättebra hemsida som heter conversationexchange.com om ni vill finna japaner som vill lära sig engelska! Samt att de jättegärna lär er japanska =)

    Se nu till att hålla er borta från romanser! Japanska tjejer är fan inte att leka med^^

    //Alexandra
    http://ourguesthouse.blogg.se/index.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Länktips är alltid fint, tackar du! Låter som en kalasidé att åka förbi Kyoto nu nästa gång du tar dig till Japan, ni var mer eller mindre bara i Tokyo sist eller hur? Dit far nog jag och Jens en vacker dag också och kikar.

      Och angående varningen där om romanser så är det redan försent! ;) ;)

      Delete
  8. Skulle bli problem för mig i Japan med andra ord xD

    ReplyDelete