Sunday, April 1, 2012

Vårat vackra boende!

Hej gott folk!
Nu kommer en glad nyhet! :D


Efter att ha blivit nekade våra ansökningar på tre olika boenden, så har vi nu äntligen fått våran bekräftelse om vart vi kommer att bo i Japan.

Vi hade först planer på att bo i en lägenhet för två personer. Då hade vi haft ett rum var och sen delat kök och badrum.
Vi blev lite ledsna när vi blev nekade detta boendet först eftersom vi verkligen hade ställt in oss på att få det och att det vore så bra att kunna dela saker helt ekonomiskt.

Men i samma fas som vi blev nekade boendet så fick vi ett mail från BlueBerry där dom skrev att de hade ett nytt bra alternativ åt oss, som vi valde att ansöka med glädje!
Skillnaden på dessa boenden var att vi får en lägenhet var, antagligen bredvid varandra och för i stortsett samma pris.
Detta boendet fick vi tack och lov så här har vi nu en liten video på hur boendet ser ut för er som är intresserade att veta hur vi kommer att bo!

Det finns två olika rum i detta lägenhetshus, vi kommer att bo i Type B!


                       Titta vad fint vi kommer bo! hoho


Sen vill jag bara tillägga att vi är väldigt glada över att så många läser våran blogg redan! Det uppskattas väldigt mycket!
Ju mer aktivitet i kommentarer och sidvisningar, ju roligare blir det för oss! :)


10 comments:

  1. Love den otroligt vackre01 April, 2012 00:25

    HAHA satan vad litet! Men mysigt kommer det allt bli! :D
    Du får ta massa kort när du flyttat dit :D

    ReplyDelete
  2. Haha! Ja det kommer bli litet och mysigt, perfekt för en person dock! behöver inte mer :D
    Japp absolut, då kommer det lite bilder, och på utsikten och sånt med! :)

    ReplyDelete
  3. Får man fråga hur mycket Japanska ni kan innan ni åker på språkresan? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Självklart får du det! :)
      Jag har bara pluggat litegrann hemifrån via internet.
      Kan Hiragana/katakana och ett 80tal kanji.
      Kan bara bygga väldigt enkla meningar själv.

      Peter kan ganska mycket mer än mig, jag får säga till honom att svara på detta när han kommer hem :)

      Delete
    2. Givetvis, kul fråga det där!

      Liksom Jens så kan jag hiragana och katakana rätt bra vid det här laget. Någonstans runt 300 kanjis vågar jag nog säga att jag faktiskt kan känna igen och förstå mig på nu, men jag kan inte skriva många av dem själv ännu.

      När det kommer till att tala så kan jag göra mig förstodd, ibland kan det slinka ut någon ganska avancerad mening och ibland kan man inte ens säga de mest simpla grejer. Det varierar så oerhört kring vilka ord man kan och sådär inom vissa delar av språket :)

      Delete
  4. Världens största badkar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det ska bli spännande att se om man får plats alls faktiskt.. XD

      Delete
    2. Jo det ser absolut litet ut!
      Frågan är ju bara hur ofta man faktiskt badar ;D

      Delete
  5. Säker på att ni fick lägenheter och inte var sitt skrymsle ? ;) <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ibland undrar man allt lite, framförallt med dass. Men storleken är ganska lagom nu när man känt lite på den, behövs nog faktiskt inte mer än såhär (säger man nu i alla fall ;D).

      Delete