Wednesday, April 11, 2012

Våran fina lägenhet!


Hej mina vänner!

Som Peter berättade i förra inlägget så har vi nu fått våra lägenheter. Det är oerhört skönt!
Då kan man börjar fokusera lite på att hitta sina rutiner mer och inte springa runt som virriga höns i en storstad!

Vi vet att ni väntar på mycket härliga bilder och filmer! Vi har mycket på lager men vill inte lägga upp alltihop i ett och samma inlägg.  Utan vi sparar så vi kan uppdatera oftare och göra uppdateringarna fler och helt enkelt roligare att följa!
På så sätt behöver vi inte springa ut och ta nya grejjer varje dag för det hinner vi inte.


Men här får ni iaf en liten snutt på hur våran lägenhet och utsikt är där vi bor!




             Våran vackra lägenhet och utsikt, kolla och njut av storleken!



Området där vi bor är ganska fint och finns massor av affärer som är väldigt härliga! Men affärerna är lite speciella här. Det finns tex inget som ICA på det sättet som verkligen har ALLT man vill ha.
Man får helt enkelt springa runt i massor små affärer och leta sig fram till rätt saker.

Men det är kul att leta runt lite!

Vi har dessutom blivit lite shockade vissa stunder när vi sprungit ute här t.ex den gången vi sprang bakom vårat hus och såg en porrbio. Det är inte det man hade räknat med kanske!

Ni får ursäkta om texten är lite lullig, hela jag är ganska lullig för tillfället och vet inte riktigt vad jag skriver!

19 comments:

  1. Porrbio!! Det är kanske inget man förväntar sig riktigt men jag måste ändå säga att jag inte är förvånad eftersom ni faktiskt är i Japan :P..

    Satan så pissig utsikt ni får men och andra sidan är ni inte där för att bo flott =). Najs skithus btw!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha! Det är ju ändå japan ja! det är la ganska normalt här :D

      Ja utsikten är skit! haha men som du säger, det är inte meningen att vi ska bo lyx direkt! :D
      ja, du skulle aldrig få plats där på skithuset! haha

      Delete
    2. Vi blev allt lite förvånade själv första gången vi såg det också men som sagt, Japan! ;D

      Och skithuset ja, att sitta där och läsa samtidigt är ingen lätt grej men jag börjar vänja mig lite i alla fall. Precis som Jens säger hade du ju dött om du försökt dig på att använda den toaletten som den var tänkt ;) (får typ ligga över hela rummet på något roligt sätt).

      Delete
  2. Replies
    1. Just nu är det inte jättemysigt faktiskt! Det luktar bajs från avloppet och det luktar inte lite!

      Delete
  3. Jag vill höra hur dörren låter! Jag vill se hur människor ser ut! Jag vill se skola! Jag vill se mer stad! MER AV ALLT!!

    ReplyDelete
  4. Vill också veta hur dörren låter! :D
    Men ser ju fan asmysigt ut! Vackert skrivbord med :D MER VIDEOS OCH BILDER :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kommer komma upp fler bilder och videos! don't worry! :)

      Delete
  5. Lättstädat ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är det bästa!
      Idag lyckades vi t o m hitta städsaker i en affär! äntligen!

      Delete
  6. jag tycker också att det ser mysigt ut, som sagt lättstädat:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är ganska mysigt!
      Och väldigt lättstädat faktiskt! Igår lyckades vi hitta en affär som sålde städgrejer!

      Delete
  7. Skönt att ni har fått era lägenheter och ni lär säkert få mysigt i dem när ni har hunnit landa och kommit in i era rutiner ordentligt. ^^

    Jag tror det är bra att ni håller lite i ert material och uppdaterar lite oftare istället för det blir lite roligare att följa som ni skrev.

    Peter: Saknar våra Castlevania kvällar lite.... Så nu får du allt fixa en PS3 och Gundam vs Extreme så vi kan lira lite. ~^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heeej Olof, kul att se att du ansluter dig till kommenterandet här också! Som du säger är det nog lika bra att uppdatera mer kontinuerligt än att slänga ut allting på samma gång, såfort det finns tid så fixar vi ihop något skojigt åt er :)

      Och jag saknar också de där Castlevania-kvällarna, det blev inte så många nu på sistonde så det får vi ju ta och fixa igång igen, jag hojtar till direkt om jag hittar grejerna för att vi ska kunna sätta igång ;) Hittade för övrigt Gundan Vs Extreme Full Boost i en arkadhall nära vårt boende, vågade dock inte testa för det vara massa skillade spelare där som tävlade för fullt i det.

      Delete
  8. Hejsan Peter och Jens :D kul att få se hur ni bor (även ifall de verkar va som en skolåda men de är nog funkis det med tillslut ^^)och lite "utsikt" och grejer. Men vi får hoppas att det där med avloppen bara är något tillfälligt och att dom fina aromerna försvinner så småningom.

    Jag tror även att runt 0.33-0.35 i klippet kan man nog höra hur någon annans dörr öppnas/stängs för det är något som gnisslar iaf. :P

    Hoppas ni kommer börja trivas mer och mer. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. TJena heder! kul att se att du kommenterar! :D

      Haha lägenheten är liten men ganska mysig faktiskt! Toan är lite jobbig dock...det verkar så för nu när jag vaknar känner jag ingenting. Men det kan lika gärna vara så att jag vant mig! haha

      Det är nog inte omöjligt att det är någon annans dörr! :D Det smäller som fan iaf!

      Delete
  9. Kul! Ska själv bege mig till Japan (Tokyo, Osaka och Kyoto) om ett par månader. Kommer följa era intryck här tills dess. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Härligt att höra med fler folk som faktiskt tar tag i det och åker hit, två av de där städerna kan jag intyga är trevliga i alla fall, Tokyo blir det en visit till på obestämd framtid för oss också. Kul att du följer oss och jag lägger in ett gott ord för din blogg också, den verkade allt intressant! :D

      Delete