Tuesday, April 10, 2012

Nu börjar bloggen!

Nu är bloggen äntligen igång på riktigt! Det är f.o.m. nu ni kommer få höra om alla galet häftiga grejer vi vill visa för er där hemma (och även för er som är coola och läser genom en något mer avskärmad "Google translation"-version, eloge till er som försöker bryta sig igenom vår svenska).

En något spänd och smått nervös Jens på Arlanda
inför både min och hans första riktiga flygresor.

Hursomhelst, våra datorer är inhandlade, vi har börjat flytta in på riktigt i våra lägenheter och både min och Jens mage har åkt berg och dalbana säkert ett tvåsiffrigt antal sen vi började den här resan. Vi har blivit avskräckta av en hel del saker som det egentliga utrymmet på toaletten, vår förskräckliga utsikt från lägenheterna och det enorma folkhav man ibland måste vistas i för att ta sig någonstans.

En otroligt vacker syn och vet ni vad det bästa är?
Den finns överallt såhär års!

Men vi har redan börjat se förbi de där negativa och dåliga sidorna och försökt fokusera så hårt det bara går på den fina och absolut fantastiska delen av landet. Det här inlägget kommer inte handla om något speciellt för jag vet helt enkelt inte i vilken ände jag vill börja med vårt skrivande, men det låter jag istället bli ett enormt materialhav för det kommande året som den här bloggen just nu har framför sig.

Det här är en bild på väldigt förekommande gator i Japan.
Elstolpar och skyltar precis överallt och gatorna är
antagligen smalare än dittt garaget där hemma.
En sak är säker i alla fall, varken ni som följer oss eller vi själva kommer ha tråkigt med den här bloggen, det ska både jag och Jens se till! Dagarna som följer kommer vi bjuda på massa godis (och antagligen lika mycket skitsnack som ni som känner oss redan vet att vi brukar spotta fram). Så med det sagt är det dags att bekanta sig med natt nummer två i nya sängen, godnatt!


10 comments:

  1. Roligt att ni börja skaffa saker och hoppas magen bli bättre så ni få energi tillbaka/Monica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är lite skönt att man börjar få lite ordning i vardagen! :D
      Magen lugnar nog ner sig om några dagar på oss båda!

      Delete
  2. då ser vi fram emot fina bilder från alla håll och kanter :-)/mammaC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadå! både bilder och filmer har vi gott om redan! :D

      Delete
  3. Jens är dunderpeppad ser jag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag var det, men grymt nervös för att flyga!

      Delete
  4. Det låter ju härligt det här! Se till att ni får MASSA bilder på skolkamrater etc! Vill se om någon är värdig att ersätta mig i sällskapskretsarna där!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha jadå, vi kommer göra utflykter och sånt med skolan och då kommer vi ju garanterat ta kort på folk :D

      Delete